Heroes for Charity B.V.
Heroes for Charity B.V.
Prins Hendrikstraat 32
3361 XP Sliedrecht
+31 (0)85 - 060 24 21 - info@heroesforcharity.nl

 

Trainen

Welke challenge je ook gaat doen, trainen is belangrijk. Om blessures te voorkomen en om de slagingskans van de challenge te vergroten. Daarnaast kun je nog meer genieten van de omgeving en de uitdaging zelf als je al gewend bent aan de challenge-omstandigheden. Voor de fysieke voorbereiding is het verstandig om advies in te winnen bij een fitnessprofessional, om een programma te ontwikkelen dat is afgestemd op jouw niveau en doel. Daarnaast krijg je vanuit Heroes for Charity een trainingsgids met daarin een trainingsschema en de nodige tips om je zowel fysiek als mentaal zo goed mogelijk voor te bereiden.

Trainen - Vijf tips om fietsblessures te voorkomen

Vijf tips om fietsblessures te voorkomen

Ga jij een challenge aan op de fiets? Hoe jammer zou het dan zijn als je het einddoel niet haalt omdat je een blessure hebt opgelopen. Gelukkig is fietsen niet de meest blessuregevoelige sport. Toch kun je als je niet goed op je fiets zit of de verkeerde uitrusting hebt na uren op het zadel best last krijgen van pijntjes. Pijn in je rug, zere knieën of zadelpijn; allemaal klachten die je liever vermijdt. Lees daarom deze tips om blessures zoveel mogelijk te voorkomen.

Bekijk blog

Trainen - Hoe bereid je je fysiek voor op het beklimmen van de Kilimanjaro?

Hoe bereid je je fysiek voor op het beklimmen van de Kilimanjaro?

Hoe moet ik trainen als ik de Kilimanjaro ga beklimmen? Een vraag die vaak gesteld wordt. En terecht, want een goede fysieke voorbereiding gaat de kans op het halen van de top zeker vergroten. Wanneer je moet starten met trainen hangt natuurlijk volledig af van hoe getraind je al bent, maar het is in ieder geval goed om hier minimaal twee maanden van te voren bewust mee bezig te gaan. Langer van te voren is natuurlijk altijd goed. Welke vormen van training je het best kunt doen, lees je hier.

Bekijk blog

Trainen - 8 tips: hoe bereid je je mentaal voor op een challenge?

8 tips: hoe bereid je je mentaal voor op een challenge?

Om een fysieke uitdaging aan te kunnen is het ook belangrijk dat je mentaal sterk bent. Het is daarom ook cruciaal dat je je mentaal goed voorbereidt, zodat je niet uit het veld geslagen wordt als het even zwaar of lastig is. Mentale uitdagingen waarmee je te maken zou kunnen krijgen zijn vermoeidheid, pijntjes, maar bijvoorbeeld ook de weersomstandigheden die het op dat moment zwaar maken. Met deze tips kom je erachter wat je kunt doen aan mentale voorbereiding.

Bekijk blog

footerStroke