Je gaat de Kilimanjaro beklimmen voor een goed doel en wilt natuurlijk zoveel mogelijk geld inzamelen. Bij Heroes for Charity helpen we je graag op weg op jouw actie zo succesvol mogelijk te laten zijn. En je kunt natuurlijk altijd bij de challengeleider terecht voor meer inspiratie en tips.
De eerste tips:
- Maak je Heroes-pagina zo persoonlijk mogelijk: beschrijf waarom je de Kilimanjaro gaat beklimmen en waarom het goede doel dat jij gekozen hebt voor jou belangrijk is. Hoe persoonlijker, hoe beter. Voeg een foto toe, zodat het voor donateurs direct duidelijk is dat ze op de juiste actiepagina terecht zijn gekomen. Nog een tip: vul het streefbedrag in, dit gaat je helpen om ergens naartoe te werken.
- Durf te vragen: bedenk je vooral dat je niet om donaties voor jezelf vraagt, maar voor het goede doel. Dat maakt de drempel om te vragen lager. Mensen vinden het alleen maar mooi als ze zien dat jij je inzet voor een goed doel.
- Deel je actie met iedereen: vertel aan iedereen wat je gaat doen en waarom. Via WhatsApp en social media werkt heel goed, want soms komen donaties uit onverwachte hoek. Maak gebruik van de kant-en-klare berichten en afbeeldingen uit online toolkit hieronder en gebruik de promotiematerialen.
- Ga nog een stapje verder: weet iedereen in je omgeving van jouw actie af, ga dan nog een stapje verder. Benader de lokale pers, zodat zij jouw actie kunnen promoten. Bekijk het voorbeeldpersbericht hieronder.
- Wees creatief: er zijn heel veel manieren te verzinnen waardoor je nog meer geld kunt inzamelen voor jouw goede doel. Je vindt veel leuke ideeën in de fondsenwervingsgids hieronder.
- Herhaal je oproep: niet iedereen zal direct de eerste keer doneren als ze jouw oproep voorbij zien komen. Het komt op dat moment niet uit en daarna vergeten ze het weer. Herhalen van je oproep werkt daarom heel goed.
- Bedank je donateurs: dit zullen ze heel erg waarderen en als je het publiekelijk doet, bijvoorbeeld in een groepsapp of op social media, dan kan dat misschien anderen ook aanzetten tot een donatie. Goed voorbeeld doet immers goed volgen.